niedziela, 19 października 2014

Spis treści



Tym razem krótko na temat jednego z kluczowych elementów prezentacji. Dzięki niemu odbiorcy mogą dowiedzieć się, jak będzie wyglądało wystąpienie oraz co zostało w nim zawarte. Nie ma co się zbytnio rozwodzić nad samym procesem spisu treści. Powinniśmy w nim zamieścić tematy poszczególnych slajdów, począwszy od wstępu, na podsumowaniu kończąc. Jeśli wcześniej opracowaliśmy harmonogram naszej prezentacji, wartościową rzeczą jest dodanie do każdego podpunktu przewidywanej liczby minut na każdy z tematów. Słuchacze będą się czuli wówczas bardziej komfortowy. Zwłaszcza palacze, gdy uwzględnisz w spisie treści przewidywaną godzinę przerwy. Człowiek lepiej skupia uwagę wówczas, gdy czuje się komfortowo i wie co go za chwilę czeka.

Odnośnie formy spisu treści, to powinien on być przejrzysty, czytelny i zrozumiały. Jedno zdanie w zupełności wystarczy (maksymalnie 8 słów). Zamiast w tytule slajdu umieszczać słowa Spis treści, można zastosować Plan prezentacji lub Plan wystąpienia. Po numeracji nie stosujemy na końcu zdania kropki, gdyż jest to błąd interpunkcyjny. Poniżej zamieściłem własny spis treści, który umieściłem na jeden ze swoich prezentacji. Dwukropek w tytule stosujemy wówczas, gdy w dalszej części slajdu wykorzystujemy wypunktowanie lub numerowanie.



Czy masz jakieś pytania lub uwagi odnoście tego wpisu?

0 komentarze:

Prześlij komentarz